Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση σε τρία βήματα

22 01 2021

Σε μία κατάτμηση του σκληρού δίσκου του φοιτητικού μου υπολογιστή (ο οποίος σκονίζεται ακόμη σε μία αποθήκη) είχα εγκαταστήσει το λειτουργικό σύστημα SuSE Linux 6.2 το οποίο είχε, ακόμη και για τα δεδομένα της εποχής, ένα υποτυπώδες παραθυρικό περιβάλλον (έτρεχε το KDE, ακρωνύμιο του K Desktop Environment). Όταν εκείνο φόρτωνε, μετά την εισαγωγή της εντολής startx στη γραμμή εντολών, η οθόνη άδειαζε μυστηριωδώς. Η επιφάνεια εργασίας μεταμορφωνόταν σε μια ηλεκτρονική τούνδρα∙ κανένα εικονίδιο δε διέκοπτε το αχανές της. Ο χρήστης όφειλε να κάνει ο ίδιος τα πάντα. Ακόμη και να κατασκευάσει το εικονίδιο που θα επέτρεπε την προσπέλαση των περιεχομένων μιας δισκέτας ή κάποιου CD. Επέλεγες λοιπόν ένα εικονίδιο, το αποθήκευες στην επιφάνεια εργασίας, κι έπειτα ανέθετες την εντολή που ήθελες να τρέξει το λειτουργικό σου σύστημα κάθε φορά που έκανες διπλό κλικ επάνω του (η εντολή που σου επέτρεπε να διαχειριστείς τα αρχεία μιας δισκέτας ήταν, αν θυμάμαι καλά, mount /dev/fd για παράδειγμα) ώστε να έχεις πρόσβαση στα περιεχόμενα του αποθηκευτικού μέσου. Το παραθυρικό περιβάλλον ήταν σαν ένα έπιπλο IKEA, έπρεπε να το στήσεις μόνος σου πριν το χρησιμοποιήσεις.

Πέρασαν κάμποσα χρόνια από τότε, όλα έγιναν πιο εύκολα και με κάποια πικρία οφείλω να παραδεχτώ πως η γοητεία ξεθώριασε. Τα λειτουργικά συστήματα πλέον διατείνονται πως είναι εξοπλισμένα με εξαιρετικά εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη να εκτελέσει πλήθος σύγχρονων λειτουργιών, χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσει ούτε μία εφαρμογή. Τον τελευταίο καιρό σκεφτόμουν να ετοιμάσω μία σειρά από βίντεο στα οποία θα έλυνα ασκήσεις της τράπεζας θεμάτων, εξηγώντας στοιχεία της λύσης και παραθέτοντας κάποιες μεθόδους ευρετικής. Έτσι, αναλογίστηκα πως τα βίντεο αυτά θα αποτελούσαν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να ελέγξω την ισχύ της πρότασης. Θα μπορούσα άραγε να καταγράψω και να επεξεργαστώ, έστω και υποτυπωδώς, τα όσα ενδιαφέροντα εκτυλίσσονταν στην οθόνη του υπολογιστή μου χρησιμοποιώντας αποκλειστικά προεγκατεστημένο λογισμικό των Windows 10; Λοιπόν, η απάντηση είναι καταφατική! Για να δούμε.

One Note for Windows 10


Όταν χρησιμοποίησα πρώτη φορά αυτό το ψηφιακό σημειωματάριο έμεινα έκπληκτος με τις δυνατότητές του. Μπορεί κανείς να σχεδιάσει με τη γραφίδα, να εισάγει κείμενο (ακόμη και μαθηματικό κείμενο), ιστοσελίδες, εικόνες, βίντεο, applet φτιαγμένα στη GeoGebra (!), ηχογραφήσεις και όλα αυτά να τα διαμοιραστεί με τους μαθητές διαμέσου του υπολογιστικού νέφους, στους οποίους δύναται να δώσει δικαιώματα ανάγνωσης ή επεξεργασίας του σχετικού τετραδίου. Το OneNote είναι το λογισμικό που χρησιμοποιώ και για τα εξ αποστάσεως μαθήματά μου. Έχει αποδειχθεί εξαιρετικό μέχρι στιγμής, αν εξαιρέσουμε κάποια μικροπροβληματάκια.

Xbox Game Bar


Μπορεί να είναι ένα εργαλείο των Windows 10 που αφορά κατά κύριο λόγο όσους παίζουν παιχνίδια στον υπολογιστή τους, ωστόσο έχει τη δυνατότητα να καταγράφει ό,τι συμβαίνει στην οθόνη του υπολογιστή σας, ακόμη κι αν δεν παίζετε. Πιέστε το συνδυασμό των πλήκτρων Windows + G για να εκκινήσει η λειτουργία, κατόπιν Windows + Alt + R, και φώτα, κάμερα, πάμε!

Φωτογραφίες για τα Windows 10


Ο τίτλος της εφαρμογής είναι ελαφρώς παραπλανητικός. Μπορεί να ονομάζεται «Φωτογραφίες» για τα Windows 10, εντούτοις παρέχει τη δυνατότητα στο χρήστη να επεξεργαστεί, στοιχειωδώς ομολογουμένως, ακόμη και βίντεο. Εντοπίστε πού αποθηκεύτηκε στο σκληρό σας δίσκο η εγγραφή μέσω του Xbox Game Bar και με δεξί κλικ στο αρχείο ανοίξτε το με τις «Φωτογραφίες». Κάντε κλικ στο κουμπί «Επεξεργασία και Δημιουργία» κι επιλέξτε «Δημιουργία βίντεο με κείμενο». Θα μεταφερθείτε σε μία εφαρμογή η οποία θα σας δώσει τη δυνατότητα να προσθέσετε κείμενο ή τρισδιάστατα εφέ στο βίντεο, να συρράψετε, να αποκόψετε, να προσθέσετε τίτλους, μουσική υπόκρουση και να εξάγετε το αποτέλεσμα με την ποιότητα που επιθυμείτε.

Αυτή η απλή ακολουθία ενεργειών θα σας δώσει τη δυνατότητα να παράγετε περιεχόμενο, έτοιμο να το μοιραστείτε με τους μαθητές όλου του πλανήτη, αφού το ανεβάσετε στην πλατφόρμα της προτίμησής σας. Δείτε παρακάτω ένα από τα βίντεο της επίλυσης μιας άσκησης της τράπεζας θεμάτων, στην οποία εισήγαγα ένα δυναμικό σχήμα κατασκευασμένο στη GeoGebra (ειρήσθω εν παρόδω, κάθε φορά που ακούω τον εαυτό μου σκέφτομαι να ξεκινήσω μαθήματα φωνητικής).


Ενέργειες

Πληροφορίες

Ποιες είναι οι σκέψεις σας;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: