Αγαπητό ημερολόγιο…

7 06 2013

Αυτήν την περίοδο στήνουμε μια πλατφόρμα υβριδικής μάθησης (blended learning) για το φροντιστήριό μας στο edublogs. Το edublogs προσφέρει για ένα πολύ μικρό αντίτιμο ένα κύριο ιστολόγιο για μία τάξη (10 GB) και πολλά προσωπικά ιστολόγια για τους μαθητές (100 MB), τα οποία είναι πλήρως ελεγχόμενα από το διαχειριστή. Είναι μεν μια πλατφόρμα ιστολογίων που βασίζεται στο WordPress, έχει όμως πάρα πολλές δυνατότητες (ενσωμάτωση πολυμέσων, κατασκευή wiki, κατασκευή στατικών ή δυναμικών σελίδων, πληθώρα widgets, προσαρμόσιμα μενού, εξαιρετικές ρυθμίσεις ασφαλείας κ.ά.) ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Καταλήξαμε σε αυτήν την υπηρεσία γιατί φαίνεται να προσφέρει ακριβώς αυτά που χρειαζόμαστε και που είχαμε στο μυαλό μας την περίοδο που αναζητούσαμε την κατάλληλη. Για να γίνω πιο σαφής, τα πράγματα που θέλαμε να έχουμε – και που προσφέρει το edublogs – είναι:

  • η πλατφόρμα να προστατεύεται από έναν κοινό για όλους τους επισκέπτες κωδικό,
  • να μπορούμε να κατασκευάζουμε στατικές αλλά και δυναμικές σελίδες,
  • να έχουμε τη δυνατότητα να ανεβάζουμε και να ενσωματώνουμε όμορφα στα άρθρα και τις σελίδες μας κείμενο, αρχεία εικόνας, βίντεο και ήχου,
  • να ελέγχουμε πλήρως τα σχόλια και το υλικό που ανεβάζουν οι μαθητές,
  • να κατασκευάζουμε χωρίς κόπο τα μενού στον ιστότοπο, ώστε η περιήγηση να είναι απλή,
  • οι μαθητές να μπορούν εύκολα να θέτουν τα ερωτήματά τους,
  • η πλατφόρμα να είναι εύχρηστη και
  • η πλατφόρμα να είναι όμορφη.

Καταλήξαμε λοιπόν στο edublogs, αφού φαίνεται να καλύπτει όλες τις ανάγκες μας· τουλάχιστον μέχρι στιγμής, αφού ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η χρήση της, μιας που βρισκόμαστε στο στάδιο της προετοιμασίας. Οπότε, αν αυτήν την περίοδο ψάχνετε κάτι αντίστοιχο, τότε νομίζω ότι αξίζει να σκεφτείτε το edublogs ως μία πιθανή λύση. Αν έχετε κάτι άλλο στο νου σας, παρακαλώ αφήστε ένα σχόλιο με την πρότασή σας.

Πέρα από την πλατφόρμα, πρόκειται να δημιουργήσω μία σειρά από βίντεο-μαθήματα (ή τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω), σε πρώτη φάση σχετικά με τα μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου. Ελλείψει μέσων, τα βιντεάκια αποτυπώνουν το… χέρι μου να γράφει με ένα μαρκαδοράκι σε μια λευκή κόλα Α3. Η βιντεοσκόπηση έγινε με μια απλή webcam η οποία στήθηκε μετά κόπων και βασάνων ακριβώς πάνω από την κόλα (για το στήσιμο χρειαστήκαμε ένα τρίποδο, ένα κουτάλι, κολλητική ταινία και μερικά λαστιχάκια). Το σπικάζ έχει γίνει εκ των υστέρων με τη βοήθεια του Audacity, ώστε να είμαι σε θέση να επεξεργαστώ τον ήχο, να αφαιρέσω θορύβους κλπ.. Το μιξάζ και το μοντάζ έγιναν με το Movie Maker των Windows.

Αποφάσισα να αφήσω τα βιντεο-μαθήματα ανοιχτά για όλη την κοινότητα, γι’ αυτό και μοιράζομαι το πρώτο της σειράς σήμερα μαζί σας.

Advertisements

Ενέργειες

Information

2 Σχόλια

8 06 2013
mcsotos

Πολύ ωραίο. Επειδή σε όλα αυτά ο ήχος είναι πολύ σημαντικός σκέψου αν μπορείς να επενδύσεις σε μία «ψείρα». Θα έχεις πολύ καλύτερα αποτελέσματα ήχου. Πολύ καλό το βίντεο. Απλό και κατανοητό.

8 06 2013
ntinosraptis

Ευχαριστώ πολύ! Αφού είναι απλό και κατανοητό, ο σκοπός επιτεύχθηκε.

Με φέρνεις σε δίλημμα πάντως. Μέχρι τώρα καλόβλεπα το Samson Go Mic, δεν ήξερα ότι και οι «ψείρες» κάνουν καλή δουλειά… θα το ξαναψάξω.

Ποιες είναι οι σκέψεις σας;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: