Podcasting, μέρος Ι

27 11 2009

podcast logoΣε απλά ελληνικά, θα έλεγα ότι podcast είναι ένα αρχείο ήχου ή βίντεο, το οποίο δημιουργείτε στον υπολογιστή σας και ανεβάζετε στο ίντερνετ σε εξειδικευμένους server, στο blog σας ή στην ιστοσελίδα σας. Κάθε φορά που συμβαίνει αυτό, με τη βοήθεια των RSS feeds, όλοι οι συνδρομητές του καναλιού σας ενημερώνονται για το νέο podcast αυτομάτως. Με τη βοήθεια εξειδικευμένου λογισμικού (όπως για παράδειγμα itunes, winamp, mediamonkey κλπ. – τα επονομαζόμενα podcatchers) λαμβάνουν το podcast, το οποίο αργότερα μπορούν να περάσουν στο mp3, mp4 player ή κινητό τηλέφωνο που διαθέτουν. Έτσι, οι συνδρομητές σας μπορούν να ανατρέξουν στο αρχείο που δημιουργήσατε και μεταδώσατε οποτεδήποτε και οπουδήποτε! Πληροφορίες σχετικά με το podcasting μπορείτε να βρείτε στην ελληνική wikipedia εδώ ή στα αγγλικά όπου θα βρείτε και έναν ορισμό για το podcasting εδώ.

Ωραία όλα αυτά· τι σχέση έχουν με τη μαθηματική εκπαίδευση; Η πρακτική του podcasting εξασκείται ήδη σε πολλά πανεπιστήμια τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, στα πλαίσια της συνδυασμένης μορφής εκπαίδευσης (blended learning). Mπορείτε μάλιστα να βρείτε στις ιστοσελίδες πολλών πανεπιστημίων οδηγίες για την παραγωγή και διανομή podcast. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η χρήση των podcast δεν είναι ευρέως διαδεδομένη, παρουσιάζει όμως κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως το γεγονός ότι:

  • μπορεί να εξυπηρετήσει μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής
  • τα podcast είναι διαθέσιμα οποτεδήποτε και οπουδήποτε
  • είναι πολύ εύχρηστα για συχνή επανάληψη
  • υποστηρίζουν το οπτικό ή ακουστικό μαθησιακό στυλ

Συγκεκριμένα για τα μαθηματικά, θα έλεγα ότι τα podcast που μπορεί ένας εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να παράξει, να αφορούν κατά κύριο λόγο κομμάτια μεθοδολογίας ή ορισμούς. Για παράδειγμα, ενδεικτικοί τίτλοι υποθετικών podcast για τα μαθηματικά της Β’ Λυκείου και της Β’ Γυμνασίου θα μπορούσαν να είναι:

Για τη Β’ Λυκείου

  • Η έλλειψη (κατασκευή, ορισμός, γεωμετρικός τόπος, εκκεντρότητα)
  • Το πολυώνυμο (ορισμός του μονωνύμου / πολυωνύμου, τι είναι βαθμός πολυωνύμου, συντελεστές, σταθερός όρος)

Για τη Β’ Γυμνασίου

  • Η εξίσωση (ποια βήματα ακολουθούμε για να λύσουμε μια εξίσωση α’ βαθμού)
  • Το Πυθαγόρειο θεώρημα και το αντίστροφό του (πότε χρησιμοποιείται το ένα και πότε το άλλο)

Αν «ψήνεστε» να κατασκευάσετε τα δικά σας podcast, θα χρειαστείτε:

  1. μικρόφωνο
  2. ηλεκτρονικό υπολογιστή εφοδιασμένο με κατάλληλο λογισμικό
  3. μια σύνδεση στο ίντερνετ

Για να βοηθήσω με το 2ο βήμα (αφού με το 1ο και το 3ο δεν μπορώ να κάνω πολλά πράγματα) έχω φτιάξει έναν οδηγό εγκατάστασης του Audacity για συστήματα Windows, μεταφράζοντας ουσιαστικά το υλικό που υπάρχει ήδη online σχετικά με το θέμα και προσθέτοντας επεξηγηματικές εικόνες. Το Audacity είναι ο πιο ευρέως χρησιμοποιούμενος επεξεργαστής ήχου, το οποίο μάλιστα είναι ελεύθερο και δωρεάν λογισμικό. Αν το χρησιμοποιήσετε, θα δείτε ότι είναι πολύ εύκολο στη χρήση, με πληθώρα λειτουργιών. Κατεβάστε τον οδηγό εγκατάστασης σε φορμά pdf εδώ: how_to_install_audacity

Advertisements

Ενέργειες

Information

8 Σχόλια

27 11 2009
ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον, όμως για μένα πολύ (μα πολύ, πίστεψέ με) τρομακτικό!!!
[τόσο που δεν έκανα την καθιερωμένη παρασκευάτικη ανάρτηση 😦 ]

[τώρα νομίζω πως καταλαβαίνω τους μαθητές που φτάνουν στη Γ’ Λυκείου, ουδείς γνωρίζει πως, επιλέγουν την Τεχνολογική κατεύθυνση, επειδή η Θεωρητική έχει…πολύ διάβασμα, και αναγκάζονται να παρακολουθούν την Ανάλυση, χωρίς να έχουν κατανοήσει τι εστί R! ]

Έχεις κάποιο δικό σου podcast ή ετοιμάζεις κάτι;
Την έλλειψη για παράδειγμα ;

φέτος σε ποιο σχολείο είσαι;

καλό ΠΣΚ

27 11 2009
ntinosraptis

Καταρχήν χρόνια πολλά για τη γιορτή σου, έστω και ετεροχρονισμένα (και συγνώμη αν σε τρόμαξα… πίστευα ότι το άρθρο θα είχε το αντίθετο αποτέλεσμα;-)
Ετοιμάζω ένα podcast πάνω στην έλλειψη, καθώς επίσης και ένα βιντεάκι «σε απλά ελληνικά» σχετικά με τις (εντελώς) βασικές λειτουργίες του Audacity, το οποίο είναι ομολογουμένως πολύ δυνατό λογισμικό, γι’ αυτό εξάλλου χρησιμοποιείται από πάρα πολύ κόσμο.
Φέτος διδάσκω μια Γ Γυμνασίου σε ΤΑΔ, μια Β Γυμνασίου σε ένα άλλο σχολειό και επίσης διδάσκω αστρονομία σε ένα τμήμα Β Λυκείου.
καλό γουίκ-έντ και σε ‘σένα!

28 11 2009
ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ευχαριστώ για τα «χρόνια πολλά», περισσότερο ευχαριστώ για το podcast που ετοιμάζεις πάνω στην έλλειψη και – πιστεύω – θα το χρησιμοποιήσω στο μάθημα. Μόλις μπήκα στην ευθεία, έχεις καιρό 🙂

Τώρα, για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Η εκμάθηση τέτοιων λογισμικών δεν απαιτεί απλά χρόνο, απαιτεί και Προτεραιότητα!
Πρέπει να μπει στην πρώτη γραμμή της ημερήσιας διάταξης, για να έχει αποτέλεσμα και μάλιστα άμεσα, γιατί σε τέτοια «δύσκολα» το feedback πρέπει να το έχει κανείς…προκαταβολικά! 🙂
Από την άλλη η αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας απαιτεί κι αυτή μεγάλη προσπάθεια και αναζήτηση μεθόδων και λύσεων στα υπαρκτά προβλήματα. Πόσο μάλλον όταν κανείς έχει πχ πέντε αντικείμενα στο Λύκειο, τις κατευθύνσεις, τη μισθοδοσία κι άλλες τινές επαγγελματικές υποχρεώσεις, συν τα χόμπυ και τις εθελοντικές δραστηριότητες… 🙂
Δε δικαιολούμαι σε σένα με αυτά που γράφω, προσπαθώ να πείσω εμένα πως καίτοι δύσκολο θα το επιχειρήσω, αλλά αφού βρω μια πιο εφικτή μέθοδο – σε πρώτη φάση -πριν δημιουργήσω τα δικά μου podcast!
Το πρώτο βήμα νομίζω πως είναι να δοκιμάσω και να δοκιμαστώ με χρήση έτοιμου εκπαιδευτικού λογισμικού στο μάθημα και στη συνέχεια, να προχωρήσω σε οποιαδήποτε δική μου …παρέμβαση.

Είναι πολύ μεγάλο το θέμα, όμως και τώρα πρέπει να ετοιμαστώ επειδή πετάω για Αθήνα σε λίγο. Θα πάω σε ημερίδα όπου συμμετέχει και η ομάδα Θαλής+Φίλοι, στην οποία συμμετέχω τα τελευταία τρία χρόνια και οι σχετικές δραστηριότητες (θεωρητικού κυρίως περιεχομένου) μου απορροφούν όλον τον ελεύθερο (και ανελεύθερο!) χρόνο.

Σε ευχαριστώ πολύ για την προσπάθεια που καταβάλλεις και στο βάθος πιστεύω πως θα τελεσφορήσει, επειδή κάπου νιώθω ότι … βρήκα τον δάσκαλό μου! 🙂

καλή σου μέρα

4 12 2009
ΚΑΤΕΡΙΝΑ

καλησπέρα !

τέλειωσα επισταμένως όλην την παράγραφο των τύπων του…ημίσεως τόξου [όπως το έλεγε στο δικό μου βιβλίο το πάλε ποτέ :)] και θα πρέπει από Δευτέρα, αν όλα πάνε καλά, να παραδώσω τη συνάρτηση f(x)=aημ(ωx)!
Έχεις κάποια συγκεκριμένη και συμπληρωματική πρόταση, πέραν της
f(x)=ημx;

χαιρετίσματα και καλό ΠΣΚ!

4 12 2009
ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΔΙΟΡΘΩΣΗ: «το πάλαι πότε…»
η πολλή χρήση του διαδικτύου με καθιστά … ανορθόγραφη 🙂

4 12 2009
ntinosraptis

Αν θέλεις μπορείς να διαλέξεις ό,τι σε βολεύει από αυτά που έχω ανεβάσει στο GeoGebra Upload Manager εδώ. Κάποια από τα αρχεία που βρίσκονται εκεί είναι σε φορμά ggb (αρχεία που παράγει η GeoGebra) ενώ άλλα είναι διαδραστικά html αρχεία. Υπάρχει επίσης και ο ελληνικός κατάλογος εδώ, στον οποίο ενδεχομένως να βρεις και άλλα πράγματα που να σε ενδιαφέρουν.
καλό… ψάξιμο!!!

5 12 2009
ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ!
Εντυπωσιακά 🙂

6 12 2009
ntinosraptis

Ευχαριστώ για την «ψήφο εμπιστοσύνης». Το υλικό βρίσκεται εκεί για να ανακατανέμεται, να αξιολογείται και να ανασκευάζεται κατά βούληση.

Ποιες είναι οι σκέψεις σας;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: